Chapter 7 - The Late Night


Previosly
”Wow!” Sa jag och log ännu större ”Jag känner absolut så för dig, för mig är du inte bara den snygga killen från One Direction utan du är verkligen Harry Styles, inte den kända utan bara Harry.
Han log mot mig och ställde sig upp. Fortfarande höll han i min hand så jag följde honom. Vi gick mot varandra, närmre och närmre tills våra läppar möttes i en öm kyss.


Harrys perspektiv

”Vi ses imorgon då” Sa jag och kysste Rebecca en sista gång innan hon gick in till sitt hotellrum där hon för natten skulle sova. Vi hade bestämt oss för att sova i olika hotellrum eftersom att vi trots allt bara haft en dejt.

Sakta började jag gå mot mitt hotellrum. Antagligen skulle alla killarna sitta inne på mitt och Louis rum eftersom att det var störst. Dessutom fanns det mycket mer saker att göra inne på vårat rum. Vi hade tilldelats det största rummet medan Liam, Zayn och Niall hade fått varsit litet rum med endast ett litet badrum och en dubbelsäng.

Mycket riktigt, när jag kom in i hotellrummet satt alla killar och pratade, trots att klockan var halv 12.
”Yo Harold!” Ropade Zayn när han fick syn på mig. En sekund senare hade alla blickar vänts mot mig.
”Hej” Sa jag kort och tog av mig skorna innan jag snabbt gick in på toaletten och låste om mig. Jag såg mig i spegeln. Var jag verkligen så snygg som Rebecca sagt att jag var? Jag vara bara en vanlig kille.

Efter kyssen hade vi gått ut på en liten balkong och satt oss. Vi hade pratat om allt mellan himmel och jord. Mellan varven hade det kommit en kyss men vi hade hållit varandras händer hela tiden. Hon hade berättat om sin familj och hur det var att leva i Manchester. Så som jag uppfattade det verkade det som att det inte händer så mycket i Manchester, förutom när Manchester City och Manchester United spelar fotboll.
Tillslut hade hon sagt att hon behövde gå och jag hade följt med henne till dörren.

”Hazza, kom ut nu!” Ropade Liam som var den ända som fortfarande kallade mig Hazza.
”Mm” Sa jag snabbt och låste upp dörren och gick ut. Jag gick snabbt igenom vardagsrummet och in till sovrummet där jag bytte om till mjukiskläder innan jag gick ut till killarna igen.

”Hur gick det?” Frågade Louis när jag satt mig ner i soffan mellan Liam och Niall.
”Bra” Sa jag och fixade till håret
”Kysstes ni?” Frågade Zayn som hängde på en pall bredvid soffan.
”Varför undrar du?” Frågade jag med ett mystiskt flin
”Jag vill veta!” Sa han
”Tänk om du inte får det?” Jag skrattade
”Jätteroligt!” Sa Louis och fejkskrattade ”Nej men seriöst, kysstes ni?
”Okej, okej, ja, det gjorde vi” Sa jag och gömde snabbt ansiktet i händerna eftersom att jag blev helt röd i ansiktet.
”Åh, Harry! Nu har du fått tjejbasiller!” Sa Liam
”Ska du säga som pussas med Danielle hela tiden!” Skrattade jag
”Gör jag inte alls det!”
”Det gör du visste” Flikade Niall in.
”Vad har ni gjort medan ni varit borta?” Sa jag smabbt för att undvika fler frågor om dejten.
”Suttit här och pratat mest” Sa Niall
”Ja, fast lite annat har vi ju gjort, eller hur Louis?” Sa Liam snabbt
”Eh, va? Nej?” Sa Louis fast man märkte att han ljög
”Kom igen, berätta nu! Haz vill höra!” Sa Liam
”Vill jag?” Frågade jag och vände mig mot Liam
”Klart du vill!” Sa han
”Okej, berätta nu Louis!” Sa jag och skrattade
”Jag busringde massa folk, dem blev helt galna när dem fick reda på att det var jag..” Skrattade Louis.

Vi satt uppe och babblade på rätt länge den kvällen. Tillslut sa Niall att han skulle gå och lägga sig och vi andra höll med. Klockan hade ändå blivit 3.

Rebeccas perspektiv

Jag masade mig sakta ur den sköna sängen. Harry hade verkligen bokat ett underbart rum till mig. Sen att han betalade allting gjorde ingenting sämre.
Jag kollade på klockan och fick nästan panik när jag såg vad den visade, 10.04. Harry kunde vara här när som helst, vi hade sagt vid 10 ju.
Jag slängde mig in i badrummet och hoppade in i duschen. Efter två minuter stängde jag av vattnet och gick ur duschkabinen. Jag torkade mig snabbt och gick ut till sovrummet igen. Jag tog snabbt på mig ett par mörka jeans och en vit tröja som jag köpt igår. Jag hade inget smink med mig så det fick jag klara mig utan idag.

Efter en kvart kunde jag äntligen pusta ut, jag hade hunnit och Harry hade inte kommit. Jag kollade på klockan igen, 10.20.
Jag hann precis lägga ner mobilen på sängen när det knackade på dörren. Jag log för mig själv medan jag gick för att öppna.
Jag öppnade dörren och blev inte direkt förvånad när jag fick se Harry.
”Hej sötnos” Sa han och omfamnade mig innan han gav mig en kyss.
Jag avslutade kyssen efter 10 sekunder.
”Hejsan” Sa jag och log romantiskt.
”Kom, vi går till mig” Sa han och tog min hand.
Jag nickade och stängde igen dörren som låstes av sig självt.
Jag följde efter honom. Nästan hela vägen såg jag på honom. Hans fantastiska ansikte, framförallt ögonen, så vackra.

”Här” Sa Harry plötsligt och öppnade en dörr till höger om oss.
Jag nickade och gick in.


 

Så det där var alltså del 7. Vet att det blev ett dåligt kapitel men hade verkligen ingen idé. Vad tycker ni ska hända? Behöver verkligen tips. Hur var den här delen? Kommentera det med!


Kommentarer
Postat av: Josse

Superbra! ;)<3

2012-05-18 @ 20:34:28
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Moa

Jätte braa !!



Men kanske, nee jag vet intee ! Jätte bra novell iaf ! ;p

2012-05-19 @ 09:58:01
Postat av: Tove

SUUUUUUUUUUUUUUUUUUPEEEEEEEER BRAAAIAIAIIIAIA!!! Kanse... Att alla directioner får veta att Hazza och Rebecca är tsm och skickar saker på fb och twitter och sånt som hot mejl. Då blir hon ledsen och något mera...

2012-05-19 @ 17:31:07
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: martina

hej! allt bra? :)

2012-05-19 @ 19:18:06
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Some Novels

Hej! Jag har idag startat en ny novell om Josh Hutcherson. Det skulle vara grymt om du kunde tipsa om min blogg eller lämna en kommentar! :) (förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer)

2012-05-20 @ 19:08:56
URL: http://somenovels.blogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din e-post (visas bara för mig):

Har du en blogg som jag kan läsa?

Din gulliga kommentar:

Trackback
RSS 2.0