Chapter 3 - The Morning

Previosly:

”Godnatt” Sa jag tyst och satte på mig min rosa pyjamas med One Direction tryck på.
Jag lade mig ner i sängen och blundade. 'Imorgon får jag träffa er' var det sista jag tänkte på innan jag somnade med ett leende på läpparna.


Rebeccas perpektiv


Jag vaknade tidigt, redan halv åtta. Jag klev upp, för första gången på väldigt länge var det inte segt att kliva upp.
Jag gick förbi skrivbordet och konstaterade att reklambladet fortfarande låg där. Bredvid det låg kläderna.

Jag gick ut ur mitt rum och stannade vid dörren utanför mammas och pappas dörr. Jag öppnade den litegrann. Dem sov fortfarande, kanske inte så konstigt eftersom det vara ganska tidigt en söndagsmorgon. Jag stängde dörren igen och gick ner.

Jag gjorde i ordning en skål med yoghurt och flingor och satte mig i soffan. Jag slog på tv:n. Trean kom upp direkt och Ap-tv visades, det där programmet med Zillah och Totte. Jag zappade mellan kanalerna med kunde inte hitta något bättre så det fick bli Ap-tv.

Jag sölade mig tydligen ganska mycket för när jag ätit upp var klockan halv nio.
Små steg hördes i trappan och jag såg dit med ett ryck. Jasmine, min 5-åriga lillasyster stod där med sitt lila prinsessnattlinne på sig.
”Gå och lägg dig igen, det är tidigt!” Fnös jag åt henne.
”Men du då?” Frågade hon med sin ljusa stämma
”Jag var tvungen, jag ska bort!” Sa jag, återigen ganska surt ”Gå och lägg dig!”
”Nej!” Sa hon och tog några steg ner till ”Jag kommer till dig!”
Hon var vid det här laget ända nere och på väg mot mig. Jag kunde inte låta bli att le, hon var så söt.
”Sitta knä” Sa hon när hon kommit fram till mig. Hon häll upp armarna.
Okej då” Sa jag och lyfte upp henne. Jag satte henne under filten och zappade till Nickelodeon där Nick Jr. Visades för tillfället. Just nu var det Dora.
Duger det?” Frågade jag och hon nickade till svars.

Nej men så söta ni är!” Sa mamma en halvtimme senare när hon kom ner med Freya på armen. Freya var min andra syster på bara 1 och ett halv år.
Jag skrattade smått.
Ja ill okkå!” Ropade Freya på sitt egna lilla språk. Mamma höll nästan på att tappa henne när hon slängde sig framåt.
Jag såg ner på Jasmine, hon hade somnat. Jag kanske hade rätt egentligen när jag sa åt henne att gå upp och sova igen.
Näääälla?” Frågade Freya och såg på mig med sina underbara ögon.
Jag nickade och tog emot Freya. Jasmine puttade jag lite åt sidan så Freya också fick plats. Freya vände sig om så att hon låg med magen mot mig och började direkt pilla med halsbandet med ett enkelt streck på. Ända sen jag höll i henne för första gången har hon alltid pillat med det halsbandet, därför har jag det alltid på mig, som ett lyckohalsband. Jag har naturligtvis också någonting åt Jasmine, det är ett armband hon gjorde till mig när hon var tre år. Jag kommer ihåg att hon kom hem efter en dag på dagis och gav mig den. Den var inslagen i lite toapapper. Jag öppnade den, min första tanke var att den såg ut som allt annat hon brukade komma hem med men när jag såg blicken i hennes ögon så förstod jag att det här var något speciellt. Därför har jag alltid den på mig.
Det kanske låter konstigt men mina syskon betyder allt för mig.
Förra året gick både farmor, farfar och morfar bort inom omloppet av två månader. Även om Jasmine och Freya inte är så gamla så fanns dem ändå där som ett stöd. Mamma och pappa fanns naturligtvis också där men det var inte på samma sätt.
Pappa har en dotter från ett tidigare förhållande, Angelina. Men hon flyttade hemifrån för länge sen så jag träffar henne aldrig. Vi bodde tillsammans under 10 år men fick aldrig någon bra kontakt, så som syskon brukar få. Därför har det inte varit på samma sätt när farmor och farfar gick bort men vi pratade mer då, det gjorde vi.

Jasmine vaknade till och fick syn på Freya.
Vad gör den här?” Var tydligen det första hon kom på
Gumman, det är en hon, din syster” Sa jag och skrattade ”Hon ville också mysa med oss!
Jaha.. jag går” Sa hon
Men Jamin, inte gå!” Sa Freya argt. Jag skrattade.
Jo!” Hon travade iväg till mamma som stod i köket och fixade med frukost.
Men jag måste gå och fixa mig nu, jag kommer sen” Sa jag och lyfte bort Freya som med en ledsen min hon också släpade sig iväg till mamma. Hon ställde sig bredvid Jasmine. Dem var så fina bredvid varandra med lika nattlinnen.
Jag log medan jag gick till trappan.
Jag går upp och duschar!” Ropade jag innan jag tog två steg upp
Ska du ha frukost?” Frågade mamma
Nej, har ätit!” Svarade jag och försvann upp innan hon skulle se skålen som fortfarande stod kvar på vardagsrumsbordet, jag visste att hon skulle be mig ta undan den då.

Väl uppe tog jag av mig kläderna, gick på toa och hoppade in i duschen.

Harrys perspektiv

Wiihoooo!” Skrek Louis när han kom neråkande på en madrass i trappan. Han landade med en duns på golvet och fick fram ett ”Aj”.
Eh, vad gör du?” Frågade Zayn som kom strax efter honom, gående. Han torkade håret med en handduk, antagligen hade han nyss duschat.
Åker madrass ner för trappan, jag har läst att det ska vara bra innan man ska på en signering!” Han var redan på väg för att åka en gång till.
Och vart har du läst det?” Frågade Liam och tog en sista tugga av sin macka.
Wiihooo!” Hördes det en gång till. Två sekunder senare ett dunk och tillsist ett ”Aj”
Jo, du vet.. den där sidan på nätet.. dåligasigneringar.com.” Sa han sen och gick upp igen.
Jaha..” Sa Liam och vred runt sin kopp ett varv.
Wiihooo!” Hördes det. Två sekunder senare kom dunket.
AJ!” Sa vi alla i kör, exakt samtidigt.
Louis pekade fulfinger åt oss men log samtidigt för att visa att det var ett skoj.

Badrums dörren öppnades och Niall klev ut. Han hade också duschat för det enda han hade på sig var en handduk som var fäst vid midjan.
Jag kanske också ska ta och duscha..” Sa jag och reste mig upp.
Louis, det räcker nu!” Beordrade jag honom när jag såg att han var på väg upp igen ”Vi vill inte ha någon dålig signering, speciellt inte idag!”
Okej, okej mamma!” Sa han och åkte ner dem två trappstegen han hunnit upp.
Jag är en kille, så kalla mig pappa om du ska kalla mig nåt!”
Mamma!” Retades Louis.
Jag suckade och gick upp och in i duschen.



Så, det var del 3. Vad tycker ni? Blir så glad över era fina kommentarer!

Tycker ni att jag ska starta en facebook sida till bloggen där jag skriver när en ny del är uppe? Kommer ni gilla den då?

Kommentarer
Postat av: Tove

Super braig!!

Nja... Jag läser aldrig sånna saker, jag hatar typ FB men har det ändå :) Men du får välja, men jag kollar aldrig... SUPER BRA DEL!!

2012-05-07 @ 20:06:21
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Josse

Awesome syrran!^^ Mer nu! <33

2012-05-07 @ 20:13:52
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: MEL ♔ - http://MODEAPA.blogg.se/

Hoppas du har haft en bra måndag sötis! :)



http://MODEAPA.blogg.se/

2012-05-07 @ 22:31:20
URL: http://modeapa.blogg.se/
Postat av: Josse

En facebooksida vore grymt! :P<3



2012-05-08 @ 16:24:11
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din e-post (visas bara för mig):

Har du en blogg som jag kan läsa?

Din gulliga kommentar:

Trackback
RSS 2.0