Chapter 2 - The day before the big day

Rebeccas perspektiv

Jag bara stod där. Med munnen så mycket öppen att hakan nästan nuddade knäna. Mina idoler skulle komma till Manchester på en signering bara sådär. Dessutom skulle dem signera allt, inte bra skivorna som det alltid är. Har det någonsin hänt förut? Jag tror inte det.
Jag funderade en stund. Det låg någonting i det jag nyss tänkt för mig själv. Det hade aldrig hänt förut. Det låg någonting i det, kanske kom dem hit snabbt av en anledning, kanske var det någon av killarna som ville ha en signering här, för att dem hittade något som dem ville komma tillbaka till, kanske en av killarna hittade en tjej!

Tankarna var idiotiska, det visste jag, men jag kunde ändå inte låta bli att fundera på tanken. Tänk om det var så? Fast nej, det kunde inte vara det.

Jag lade lappen på skrivbordet och gick till duschen. Där gick jag på toa och hoppade sen in det varma vattnet.

Harrys perspektiv

”Du fick som du ville, vi ska på en signering i Manchester imorgon” Sa Liam som satt mittemot mig vid barbänken.
”Ja” Jag tog en näve cornflakes direkt ur paketet och proppade i munnen.
”Men kom igen då Messi!” Skrek Niall plötsligt. Han och Zayn satt och spelade fifa och Niall var som vanligt Barcelona.
”Jag vinner!” Ropade Zayn och gjorde ett mål.

”Hejsan folket, uppe tidigast som vanligt!” Ropade Louis plötsligt när han kom ner för trappan.
Jag kollade på klockan, 13.45.
”Varken först eller tidigast!” Skrattade jag
Louis kom och tog mig på axlarna.
”Det vare ett skämt” Sa han innan han tog en näve flingor från paketet som jag gjort innan.
”Ha lite?” Frågade han mig men innan jag hann svara proppade han in några flingor i munnen på mig. Jag spottade ut dem i hans ansikte. Dem som känner Louis vet att han är den stökigaste och orenaste människan på jorden.
”JAG VANN!” Ropade Zayn och alla kollade ditåt. Matchen var slut och Zayn hade vunnit över Niall med 5-1.
”Jäv*la fit*ta!” Skrek Niall och ställde sig upp. Han slängde dosan i luften men Zayn fångade den galant. Niall sprang ut från vardagsrummet och upp för trappan.
Jag, Liam och Zayn skrattade glatt åt honom. Louis däremot var helt fokuserad på sina flingor och kom upp från paketet med ansiktet fullt med flingor.
”Vad är det som är så kul?” Sa han och man såg alla tuggade flingor i sin mun.
Det gjorde att vi skrattade ännu mer.
”Håll käft!” Hördes Nialls röst uppifrån.
Vid det här laget låg jag och Liam på golvet, halvt döende av allt skratt. Zayn var nästan där han med medan Louis fortfarande var förvirrad.

”Vad ska vi hitta på idag då, boys?” Frågade Louis några timmar senare när alla samlat sig lite, Niall kommit ner på ett gladare humör, Louis blivit normal och vi andra återfått förståndet.
”Kanske gå ut och äta middag någonstans?” Frågade Zayn
”Ja, för att fira Harrys sista dag som singel!” Ropade Louis
”Jag ska inte bli tillsammans med någon imorgon, bara träffa henne kanske..” Sa jag en aning generat.
”Men jo!” Liam ställde sig upp och tog mig på axlarna. ”Ikväll firar vi Harrys singelliv innan det är försent, man vet ju aldrig hur det slutar när han väl träffar en tjej”
”Det var taskigt!” Sa jag och ryckte bort Liam från mig men brast sen ut i skratt.
”Vi kan väl gå till den där nere vid hamnen?” Frågade Niall sen
”Ja, och sitta ute!” Sa Liam som satt sig i soffan bredvid Zayn igen.
”Okej, då bestämmer vi det!” Sa Louis ”Klockan 5 träffas alla ute på gatan! Bra, nu måste jag gå och göra mig i ordning, tjingeling”
”Eh, Louis?” Sa Zayn ”Alla vi bor i samma hus, vi kommer träffas innan?”
”Ja, juste...” Svarade Louis och alla brast ut i skratt.

Rebeccas Perspektiv

”Mamma, jag ska till Manchester Galleria imorgon!” Sa jag och tog en tugga potatissallad. Vi satt och åt middag. Jag hade bestämt mig för att gå och lägga mig ganska tidigt idag för att orka imorgon.
”Jaså” Sa hon ”Varför då?”
”One Direction kommer ju!” Sa jag ”Såg du inte reklambladet som låg i mitt rum?”
”Jo, just ja, det!” Sa mamma ”Får jag följa med?”
”Aldrig i livet!” Sa jag med ett flin och reste mig upp. Jag tog tallriken och ställde den på diskbänken.
”Hurru du du!” Sa mamma efter mig ”I det här huset ställer man in i diskmaskinen om man är 17 år!”
Jag lipade åt mamma och ställde in den i diskmaskinen. Sen gick jag upp på mitt rum.

Väl uppe öppnade jag garderoben. Vad ska man ha på sig? Jag rotade igenom hela garderoben. Tillslut hade jag ryckt fram en USA tröja och mörka jeans.
”Det får duga” Mumlade jag för mig själv. Jag la kläderna på skrivbordet bredvid lappen, jag strök försiktigt på den med pekfingret. Jag log för mig själv vid tanken på att jag skulle träffa dem imorrn! Helt underbart!

Jag kollade på klockan, den närmade sig 9.
Jag gick ut ur mitt rum och in till toaletten där jag borstade tänderna och tog bort sminket.
”Jag går och lägger mig!” Ropade jag nerför trappan innan jag försvann in på mitt rum.
”Okej, godnatt” Hördes det.
”Godnatt” Sa jag tyst och satte på mig min rosa pyjamas med One Direction tryck på.
Jag lade mig ner i sängen och blundade. 'Imorgon får jag träffa er' var det sista jag tänkte på innan jag somnade med ett leende på läpparna.


Del 2 uppe nudå. Vad tycks? Era kommentarer betyder supermycket, det är ni som får mig att vilja skriva!

Har inte hunnit fixa design än men den kommer, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Josse

Awesome !<3

2012-05-05 @ 22:56:16
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Tove

WOWWWWWWWWWWWWW!!! Jag loggade in på datorn idag, sen jag bara: "Men herregud! Hon sa ju att del 2 ska komma ut idag!!!!!!!!!!" haha... Sedan tänkte jag på det i morse när jag låg i sängen hehe... MERA!!!! Smart detdär med att fira Harrys sista dag som singelliv :)

2012-05-06 @ 10:31:12
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Tove

Tisdag.... sååååå lååååång tiiid... Men jag får väll försöka att inte sprängas då :S haha :D Mera igen!!!

2012-05-06 @ 14:31:21
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Emme

Sv: Samma :P

2012-05-06 @ 16:40:27
URL: http://ithinkilikeyou.blogg.se/
Postat av: Emme

Rolit att du är med :D

2012-05-06 @ 18:52:11
URL: http://ithinkilikeyou.blogg.se/
Postat av: Emme

Nu har jag dragit vinnaren i Dagens läsare!



Kolla om det blev du :D

2012-05-06 @ 19:39:17
URL: http://ithinkilikeyou.blogg.se/
Postat av: Emme

Kul att du är med :D

2012-05-06 @ 19:46:35
URL: http://ithinkilikeyou.blogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din e-post (visas bara för mig):

Har du en blogg som jag kan läsa?

Din gulliga kommentar:

Trackback
RSS 2.0