Chapter 12 - Come with me.

Previosly
Jag gick snabbt ner för trappan och öppnade dörren. Min min förvandlades direkt från irriterad till chockad. Jag måste sett ut som ett spöke. Jag kunde knappt tro mina ögon när jag såg vem som stod framför mig.



Rebeccas perspektiv

”Hej” Sa Harry. ”Vad vacker du är!”
”Herregud..” Fick jag fram. ”Varför är du här?”
”Jag hade ledigt idag så varför inte komma och titta på min flickväns avslutning?” Sa hon och drog in mig i en varm kram. Jag såg att han njöt av att säga 'flickvän' om mig.
”Så söt du är!” Sa jag och vände ansiktet upp mot Harry. Han gav mig en kyss som jag besvarade.
”Jag har saknat dig så!” Sa han när vi avslutat kyssen.
”Och jag dig!” Svarade jag och log. Jag lutade mig mot hans läppar igen och vi möttes igen i en varm kyss.
”Älskar dig” Sa han och jag log.
”Ehm.. hej” Sa mamma och jag vände mig hastigt om.
Jag såg hur Harry rodnade i ögonvrån.
”Mamma, det här är Harry, min pojkvän” Sa jag tyst.
”Aha, han som alla snackar om i skolan?” Frågade hon
Jag gjorde en min mot mamma ungefär som 'håll tyst'.
Harry vände sig om mot mig och gjorde en frågande min.
”Berättar sen..” Mumlade jag tyst och han nickande förstående.
Jag gjorde en sur min mot mamma innan jag tog Harry i handen och gick snabbt upp för trappan.

”Vad var det där om?” Frågade Harry och satte sig ner på min säng.
”Alltså..” Började jag
”Alltså vad?” Frågade han mig
”Du och jag har vart på löpsedlarna i tidningarna hela veckan, en i skolan hittade det och skrev ut det, sen satte hon upp det i korridoren och sen har jag bokstavligt talat blivit nerslagen. Igår var jag hemma bara för det..” Sa jag och satte mig bredvid honom.
”Men lilla vän” Sa han och suckade ”De var inte meningen att det skulle bli såhär...”
”Men det är lugnt, det är inte ditt fel!” Sa jag och tog Harrys hand.
”Jo” Sa han tyst.
”Men nej!” Nästan skrek jag.
”Men det är lugnt, vill du inte vara tillsammans med mig för att allt blev såhär så är det lugnt!” sa han ledset.
”Harry, jag vill vara tillsammans med dig. Kommer det vara såhär, visst, men jag kommer kämpa för oss!”
Han log mot mig och ställde sig upp. Han tog tag i min hand och drog upp mig så att jag stod framför honom. Han tog mig runt nacken och böjde sig fram tills våra läppar möttes i en öm kyss

”Jag måste gå strax..” Sa jag när vi avslutat kyssen. ”Men du får följa med om du vill”
”Jaa” Han nickade stort.
”Kom” sa jag snabbt och tog tag i Harrys hand.
Han följde mig lydigt när vi gick neråt.

Jag tog på mig mina högklackade svarta skor och gick ut genom dörren med Harry.
”Ses sen!” Ropade jag innan jag stängde dörren.
Harry flätade ihop våra fingrar innan vi började gå iväg

Liams perspektiv

Jag slog upp ögonen. Ljuset lyste rakt igenom mina fönster. Jag rusade upp ur sängen och kollade klockan. 10.13.
Jag tog på mig den gråa morgonrocken och gick ner till dem andra killarna som tydligen redan var uppe.

”Godmorgon!” Ropade Louis och kom och gav mig en broderlig kram.
Jag skrattade och besvarade kramen.
”Godmorgon”

”Hört något från Harry?” Frågade jag när vi en kvart senare satt och åt frukost tillsammans.
”Nej..” Sa Zayn tyst.
”Han drack sig säkert full igår på Rebeccas avslutningsfest och somnade med henne igår, sen har han inte velat ringa” Sa Louis
”Eller så har han inte vaknat än” Sa Niall och vi alla nickade eftersom att det lät som ett bättre alternativ.

”Jaha, vi var lediga idag också va?” Frågade Niall efter en stund.
”Ja, vi börjar inte jobba förren på måndag” Sa Louis och det chockade nog oss alla.
”Sen när började du hålla reda på det?” Frågade Zayn när han lugnat ner sig.
”Sen Paul började hota mig med att döda Kevin om jag inte höll reda på våra tider” Sa Louis och alla skrattade.
”Vet du vart Kevin är?” Frågade jag tillslut.
”Nej, men jag vill ändå inte att Paul ska döda honom om han nu skulle hitta honom..” sa Louis och alla fortsatte skratta.

Harrys perspektiv

Jag satte mig hastigt upp i sängen. Hur mycket var klockan? Jag tänkte precis rusa upp och kolla det när jag insåg att Rebecca låg bredvid mig och sov lugnt så jag bestämde mig för att ta det lite lugnare.

När jag tillslut kommit fram till klockan fick mitt ansikte ett chockat uttryck. Klockan visade 13.23. Jag gick la ner klockan och gick lugnt tillbaka till sängen och la mig bredvid Rebecca.
Hon vaknade och satte sig upp.
”Godmorgon älskling” Sa jag och klappade henne lätt på ryggen.
”Vad är klockan?” Frågade hon tyst och la sig ner på min arm.
”Halv två..” Sa jag tyst och skrattade till.
”Ojdå..” Sa hon trött och satte sig upp igen.
Jag satte mig upp och såg henne i ögonen. Hon var helt underbar.



”Hade ni kul igår?” Frågade Rebeccas mamma när vi en kvart senare satt vid frukostbordet medan dem andra åt lunch.
”Jadå” sa jag och log mot Rebecca.
Jag kom ihåg allting i detalj. Efter avslutningen som hade vart helt underbar bara den, hade vi åkt hem till Rebecca med tre av hennes tjejkompisar och en pojkvän till en av dem. Han var en riktig trevlig snubbe, vi hade umgåtts jättemycket. Hemma hos Rebecca hade vi haft lite förfest med plock. Sen hade vi dragit ut på stan och haft en fet fest med nästan hela hennes klass. Det var riktigt trevligt där, jag kunde verkligen vara mig själv med
dem.
Vid tre ungefär hade jag och Rebecca tillslut stapplat in genom dörren, inte för att vi var fulla utan av trötthet, och upp för trappan där vi bara hade slängt oss ner i sängen och somnat.

Rebeccas perspektiv

”När börjar du jobba igen?” Frågade jag när vi senare var i mitt rum.
”På måndag.” Sa han och log snett.
”Okej” Svarade jag.
”Jag ska ut på en tvåmånaders turné då” Fortsatte han
”Okej..” Sa jag tyst. Han fick inte försvinna från mig, inte nu!
”Du ska med” Sa han kort.

Ett väldigt kort och försenat kapitel. Ett väldigt tråkigt sådant. Du som ville ha mer drama, det kommer i nästa, då börjar det. Jag vet att i nästan alla noveller följer tjejerna med på turnén men jag lovar, det kommer inte bli som i alla noveller när hon följer med den här gången, det kan jag lova ^^.

Tack för alla era underbara kommentarer efter mitt sura inlägg, känns som att det behövdes lite sånt för att få er att fatta att jag vll halite respons på det jag gör, haha.

Kommentarer
Postat av: ida

SV: tack för att du sa det. Tänkte inte på det ^^

Svar: Haha, okej :D
mynailtip.blogg.se

2012-06-13 @ 13:44:46
URL: http://idajohanson.blogg.se/
Postat av: Akva

Bra kapitel (jag gillade det iaf)! När kommer nästa upp? Hurry up!

Svar: Nästa kommer upp senare idag förhoppningsvis ;)
Tack :D
mynailtip.blogg.se

2012-06-13 @ 16:43:03
URL: http://alvoos.blogg.se/
Postat av: Hania

Åhh vilket bra kapitel!

Du är grym på att skriva <3

Hoppas 13 kommer upp snart bara.. :)

Svar: Aw, tack :D
mynailtip.blogg.se

2012-06-13 @ 17:19:01
URL: http://hanias.devote.se
Postat av: Ebba -| Börjar publicera min novell tidigast 15/6-12! |-

Älskar det!

Svar: Tack, vad roligt! :D
mynailtip.blogg.se

2012-06-13 @ 21:36:32
URL: http://ebbars.blogg.se/
Postat av: Engla

Jätte bra !
"tills våra läppar möttes i en öm kyss"
Det skriver du alltid när dom kysser varann, ändra det lite ibland kanske ? x')

2012-06-14 @ 13:19:26
URL: http://photographypics.blogg.se

Kommentera gärna här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din e-post (visas bara för mig):

Har du en blogg som jag kan läsa?

Din gulliga kommentar:

Trackback
RSS 2.0