Chapter 9 - Paparazzis

Previosly
Jag gick också dit och satte på mig mina converse, som även dem var vita, innan jag gick ut ur lägenheten och stängde igen dörren som låstes av sig själv. Jag tog Rebeccas hand och tillsammans började vi gå.



Harrys perspektiv

Vi satte oss ner på en parkbänk och började på glassarna vi nyss köpt i kiosken.
Än så länge hade dagen varit ganska lugn, bara några få fans hade kommit fram till mig, vilket var ganska skönt.

”Du borde verkligen inte betalat allting” Sa Rebecca plötsligt
”Klart jag skulle gjort!” Protesterade jag med ett flin. För visst betalade man allt tjejen vill ha? Jag var inte så bra på förhållanden upptäckte jag nu.
”Nehe, jag kunde i alla fall betalat min!” Sa hon och skrattade
Nej, det skulle du inte alls! Nu räcker det med den här diskussionen, jag skulle betala allt och det gjorde jag!” Sa jag surt men med ett leende på läpparna. Jag tog min glass och gjorde en prick av glass på hennes näsa.
Hon skrattade till, sådär som bara hon kan.

Rebeccas perspektiv

”Så glad att du kom igår” Sa Harry när vi två timmar senare var på väg hem.
Efter att vi ätit glassen hade vi gått ner till ån, det var inte så mycket folk där så vi hade fått vara själva och ostörda. Sen hade vi gått till en liten, ganska trevlig affär och köpt lite mellanmål som vi hade tänkt att äta tillsammans med resten av grabbarna lite senare. Vi hade köpt en massa plock, korv, smörgåsrån, en massa frukt och mycket annat. Nu var vi på väg hem, eller till hotellet.
”Verkligen?” Jag vände blicken uppåt mot Harry
Han nickade mot mig och tog min hand.
”Jag är glad att jag kom” Jag log mot Harry
”Ja, annars skulle inte vi träffas” Han log mot mig och böjde sig ner. Våra läppar skulle precis mötas i en kyss när våra ögon bländades av en massa blixtar.
Båda ryckte till och såg en massa paparazzis och journalister som alla försökte få ett foto eller något av Harry och mig. Dem knuffades och skrek i munnen på varandra.
”Harrys nya flickvän är här, dem ska kyssas!” Ropade en
”Hur känns det att äntligen fått Harrys hjärta?” Frågade en annan och jag antog att den frågan var till mig men jag ignorerade det.
”Kom” Viskade Harry i mitt öra och tog ett hårdare tag om min hand innan han började springa.
Jag nickade hastigt och sprang efter honom. Allt jag ville var att springa därifrån, bort från alla dumma journalister. Jag antog att det skulle bli såhär i mitt förhållande med Harry men det var väl bara att vänja sig. Jag gillade verkligen Harry så ett par idiotiska fotografer skulle inte få förstöra det!

Tillslut stannade vi, efter ungefär 10 minuters språng. Vi hade kommit in till något slags kafé som öppnat åt oss när vi kom springades och låste alla andra dörrar så att vi skulle kunna vara själva. Ja, förutom personalen då.
”Fö... Förl..” Började Harry men jag hann avbryta
”Det är lugnt” Sa jag och han log tacksamt medan han ansträngde sig för att börja andas normalt igen.
Jag satte mig på en stol och tog långa, djupa andetag. Jag hade ingen bra kondition och hade aldrig haft heller men jag hade ändå lyckats få högsta betyg i idrott. Ganska konstigt med tanke på det lilla jag ändå gör på idrottslektionerna. Idrott har aldrig varit mitt starkaste ämne direkt.

Harrys perspektiv

Varför skulle paparazzis alltid komma vid dem mest opassande tillfällena? Tänkte jag för mig själv när jag och Rebecca 10 minuter senare var på väg tillbaka till hotellet. På cafét hade vi fått varsit glas vatten att dricka eftersom både jag och Rebecca blivit väldigt törstiga när vi sprungit.

”Det var mysigt idag, även om det blev lite mycket där på slutet” sa Rebecca plötsligt och avbröt mina tankar.
Jag nickade och tog Rebeccas hand.
”Det är så tråkigt att du måste åka hem ikväll” Började jag för att bryta tyststaden som uppstod
”Jag vet..” Svarade hon ”Men vi måste hålla kontakten”
”Det måste vi absolut” Sa jag och log mot henne. ”Jag lovar”
Hon log tacksamt mot mig.

”Tjaba tjena Harecca!” Ropade Niall när jag och Rebecca 7 och en halv minut senare öppnade dörren till hotellrummet där alla, förutom Liam, nu återigen var samlade.
”Harecca?” Frågade jag och tog av mig skorna innan jag gick och satte mig på en liten pall på golvet. Rebecca kom strax efter mig och satte sig på golvet bredvid mig.
”Ja, ni är ju ett par nu. Då sätter man ihop era namn till ett, precis som Larry Stylinson, fast erat blir Harecca”
”Aha” Svarade jag och både jag och Rebecca nickade.
”Kom och sätt dig här” Sa jag och vände mig mot Rebecca. Jag flyttade mig lite åt höger på pallen så att Rebecca också skulle få plats.
Hon log tacksamt mot mig och hoppade upp bredvid mig. Jag la handen på hennes rygg. Hon vände sig mot mig och log stort.

 

Liams perspektiv

”Hej i stugan” Ropade jag och gick in i vardagsrummet, hand i hand med Danielle.
”Hejsan grabben!” Sa Louis och log mot mig.
Danielle fnittrade till och satte sig tillsammans med mig i den enda stolen som fanns kvar ledig.

Danielle skakade lätt på mig efter en stund och såg mot Rebecca.
”Juste, ehum, Danielle, det här är Rebecca, Harrys nya flickvän” Sa jag snabbt och harklade mig ”Rebecca, det här är Danielle, min flickvän”
”Trevligt att träffas” Sa Danielle och skakade hand med Rebecca fort
”Detsamma” Svarade Rebecca och log

”Så Haz, du har skaffat flickvän?” Frågade Danielle efter en stund för att bryta tystnaden som blivit. Hon var alltid så duktig på att bryta tystnader på rätt sätt.
”Ja..” Svarade Harry tyst och såg ner i golvet innan han tog Rebeccas hand.
Hon log mot honom och pussade honom försiktigt på kinden.


Del 9! Vad tycker ni? Vill ha mer kommenterar, gärna långa, det gillar jag, hihi.

Jag ber om usräkt igen för min dåliga uppdatering men det händer mycket nu.. Jag går sista året på min skola och nästa r byter vi klasser så vill vara med min nuvarande klass så mcket som möjligt, hoppas ni förstår?

Kommentarer
Postat av: 1Dnovell, hearts beats harder

SV: Sorry, blev distraherad när jag skrev ;) Men ska tänka på det till nästa gång!

Visst, jag lägger till dig i menyn nu

2012-05-29 @ 19:20:13
URL: http://heartsbeatsharder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så mycket :)



Ja visst kan vi göra det, jag lägger in en länk i menyn!

2012-05-29 @ 19:24:12
Postat av: 1Dnovell, hearts beats harder

SV: så nu finns du i menyn :) fixade till en liten bild heheh

2012-05-29 @ 19:24:31
URL: http://heartsbeatsharder.blogg.se/
Postat av: Josse

SUPERBRA GUMMAN! :D<33

2012-05-29 @ 19:32:43
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Tove

SUPER DUPER BRAIGT!!! Jag vill ha mera!! Det var braigt verkligen!! Vet inte vad jag ska säga haha, kan väll prata om att jag inte vet och ta ut så det blir en lång komentar. Nja... Lite osmart. Men jaja... Ehm, men jag hoppas att du skriver mera och att det med skolan går braigt!! KraM!

2012-05-29 @ 19:34:41
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Amanda

När kommer nästa del upp?? Längtar så jfjbfjdksbfbeksdkfbb mycket! ;)

2012-05-31 @ 17:56:04
Postat av: tove

Jo, du har rätt många komentarer men jag vill bara säga att jag vill ha del 10 nu!!!!

2012-06-02 @ 22:42:10

Kommentera gärna här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din e-post (visas bara för mig):

Har du en blogg som jag kan läsa?

Din gulliga kommentar:

Trackback
RSS 2.0