Chapter 6 - The Dinner

Previosly
Efter 3 minuter ringde det på mobilen. Jag suckade och svalde tuggan av sallad jag hade i munnen innan jag tog upp mobilen. Jag kollade på displayen och fick en chock. På displayen stod det 'Harry Styles <33'.


Rebeccas perspektiv

Darrande tryckte jag på 'Svara' och satt mobilen till örat.
”Rebecca” Sa jag med osäkerhet på rösten
”Hej, det är Harry!” Sa en röst på andra sidan, den lät definitivt som Harrys, ingen tvekan om det.
”Hej” Svarade jag och log lite
”Förlåt om det var lite hastigt på signeringen och så men jag var tvungen att säga någonting, vi hade inte så mycket tid” Sa Harry ganska snabbt ”Så jag tänkte om vi skulle ta en middag ikväll, om du är kvar i Manchester då förstås”
”Nej, eller alltså, jag hade tänkt att åka hem efter lunchen men jag kan stanna om du vill” svarade jag
”Vart bor du?”
”En bit utanför Manchester”
”Okej, alltså, du måste inte ta en middag med mig om du vill men jag skulle vilja förklara en del saker för dig där” Sa han
Jag fick en bra känsla i magen, han hade en del saker att berätta för mig. Herregud, vi hade bara setts 2 gånger, vad var det här?
”Självklart vill jag ta en middag med dig, allting känns så overkligt just nu bara” Sa jag och gav ifrån mig ett litet skrattljud.
”Jag förstår det, det är ganska overkligt för mig också” Han skrattade
Sen blev det tyst, en ganska pinsam tystnad.
”Men jag kan väl komma förbi NK huset ikväll då?” Frågade jag för att bryta tystanden
”Ja, absolut, vid 5?” Frågade han
Jag kollade på klockan, halv fyra.
”Ja, absolut!”
”Bra, vi ses”
”Ses” Jag la på och la ner mobilen på bordet. Det spelar ingen roll om det inte lämpligt på en restaurang eller inte, jag hade en dejt med Harry Styles från One Direction. Fast, vi skulle bara äta middag, det kanske inte räknades som dejt.

Jag proppade i mig det sista av salladen och gick sen ut i den ganska varma sommardagen.
Jag tog upp min mobil och ringde mamma
”Mamma” Svarade hon
”Sluta säg så” Sa jag argt
”Okej då, vad var det?”
” Jag kommer inte hem förrän sent ikväll, kanske till och med imorgon” Sa jag
”Vad an detta?” Frågade hon med sin koncentrerade röst
”Harry vill gå ut på dejt med mig” Sa jag kort
”Men min lilla flicka, vad roligt!” Nu lät hon helt plötsligt jätteglad
”Jag vet” Jag vet att jag lät väldigt ointresserad men i verkligheten log jag stort, klart att jag var stolt.
Mamma skrattade
”Men ring om du inte kommer hem ikväll” Sa hon och ännu en gång hade hennes röst bytt tonart, den här gången till en mammig ”Åh, vad jag kommer sakna min lilla flicka!”
”Jag lovar” Sa jag som svar och ignorerade det andra om att hon kommer sakna mig
”Vad bra” Svarade hon, nu lät hon glad igen
”Aa, ses” Jag la på luren innan hon han säga någonting.

Jag såg på klockan, den hade hunnit bli fyra. Om en timme skulle jag vara på NK. Jag bestämde mig för att gå in i gallerian och shoppa lite, man verkar ju mycket coolare om man kommer med lite shoppingpåsar än utan. Jag skulle kolla på kläder och skor men framför allt någonting som jag skulle ge Harry när jag kom. Men vad ska man köpa till en kille som har allting, choklad? Fast då kanske han tror att jag vill att han ska bli tjock. En snygg tröja? Då är ju risken stor att han har en sådan likadan och det skulle bli hemskt pinsamt.

Jag kunde inte bestämma mig där och då utan gick in till gallerian och hittade en affär som sålde lite finare saker, inte bara kläder, mat eller leksaker.

Jag stod länge och funderade men tillslut valde jag en hjärtask med choklad i. Den var fin, lite romantisk men inte supermycket.
Jag betalade och gick sen vidare.

Jag kom ut från portarna på Hollister, som var mitt sista stopp, med alla mina fyra påsar som det blivit efter allt shoppande. Kläder, skor, smink och en massa annat småkrafs fanns det där i. Jag tog upp mobilen och såg på klockan. 16.56. Jag hade alltså 4 minuter på mig att ta mig upp till NK. Som tur var var det bara en trappa upp och sen nästan rakt fram.

Jag kom fram när det var en minut kvar. Jag gick in på NK. Hur skulle jag göra för att få komma till Harry nu? Jag behövde inte fundera länge på den saken för en dörr öppnades framför mig. Ut kom Harry och vinkade till mig att komma dit. Jag nickade och gick mot honom.
”Vi går in här” Sa han och jag följde efter honom.
Vi kom in i ett litet rum som verkade vara killarnas loge.
”Du kan hänga av dig kläderna här” Sa han.
Precis när jag skulle ta av mig jackan hindrade han mig.
”Låt mig ta din jacka” Han tog av den
”Tack” Sa jag med ett leende.
Han log och la jackan på en soffa som stod intill. Själv la jag shoppingpåsarna på golvet men behöll presenten i handen.

”Jag tänkte att vi ska gå in till ett annat rum här, där har jag dukat” Sa han, fortfarande leende. Åh, han var så söt nu när han 'vuxit upp'. Han var söt förut också men nu var han ännu sötare!
Jag nickade till svars och han öppnade en dörr som ledde ut till den korridor vi tidigare gått i.
”Åh, Harry, ska du äntligen på dejt?!” Louis kom och mötte oss
”Käft” Sa Harry ”Försvinn!”
Louis nickade och försvann utom synhåll.

”Här ska vi gå in” Harry pekade på en brun dörr framför oss.
Jag klev in i rummet. Harry hade verkligen gjort det fint. Ett rum som annars såg ut att vara ett litet vilorum med tanke på dem mörka gardinerna och sofforna hade han nu fått till ett riktigt mysrum. På bordet låg det en fin vit duk och det var dukat med fint, vitt porslin. Glasen var stora, fina i glas och en colaflaska stod bredvid. På bordet stod två kastruller, antagligen fanns maten vi skulle äta i dem.
”Varsogod” Sa Harry och drog ut stolen som jag tydligen skulle sätta mig på.
Jag log och satte mig på stolen.
Han gick runt till andra sidan och satte sig på den andra stolen.
”Du kan ta” Sa han och öppnade locken till kastrullerna.
I den ena fanns det pasta och i den andra någon slags sås, det luktade gudomligt gott!
Jag tog lite pasta och lite av den där såsen. Jag luktade på det återigen.
”Gud vad gott det luktar!” Fick jag ur mig.
Harry skrattade lite smått som svar medan han själv tog mat.
Jag började lite smått. Det smakade fantastiskt! Det bästa jag ätit!

”Jag har någonting till dig!” Sa jag när vi ätit upp. Vi hade pratat en del men han hade fortfarande inte sagt någonting om varför han bjöd hit mig.
Jag gav honom chokladen.
”Åh, tack!” Sa han och sträckte sig efter min hand.
Till min egen förvåning gav jag honom den och han tog den. Han höll i den länge.

”Så, varför gav du mig ditt nummer? Jag blev helt chockad när jag fick det” Skrattade jag
”Just ja, jag skulle ju berätta” Han flätade ihop våra fingrar. Jag gjorde inte motstånd den här gången heller, Det var mest mysigt.
”Jo, förra gången vi var i Manchester såg jag dig. Jag tänkte lite extra på dig, du var så vacker” han gjorde en paus men jag bara log. ”Jag visste ju inte vad du hette eller någonting, men jag visste att den där tjejen vill jag träffa igen. Det var därför, med killarnas hjälp vi bokade in en ny signering i Manchester så jag kanske, om du kom, skulle få träffa dig igen. Tydligen så funkade det ju för du kom uppenbarligen. När vi sen stod där, mittemot varandra, eller, du stod och jag satt, så kände jag bara att jag måste säga någonting. Det första jag fick ur mig var att få ditt nummer så vi kanske kunde boka någonting att göra tillsammans senare” Han gjorde ytterligare en paus men jag bara fortsatte att le. ”Det jag vill få ut med detta är att jag, trots att vi bara setts 3 gånger, faktiskt gillar dig. Din personlighet, ditt utseende, ja, allt. Det jag vill få ut med detta är att jag, trots att vi bara setts 3 gånger, faktiskt gillar dig. Du kanske inte känner så för mig men jag känner att jag, för första gången, hittat någon som jag faktiskt gillar, på riktigt.”
”Wow!” Sa jag och log ännu större ”Jag känner absolut så för dig, för mig är du inte bara den snygga killen från One Direction utan du är verkligen Harry Styles, inte den kända utan bara Harry.Han log mot mig och ställde sig upp. Fortfarande höll han i min hand så jag följde honom. Vi gick mot varandra, närmre och närmre tills våra läppar möttes i en öm kyss.


Okej, det där var del 6, vad tycker ni? Det är så många som besöker men nästan ingen kommenterar, kan inte ni som bara läser också kommentera? Det skulle betyda supermycket!

Förlåt för att det inte kommit något kapitel tidigare, men nu dem sista veckorna i skolan är det lite jobbigt, massa prov och sådant. Imorgon åker jag på klassresa så troligtvis kommer del 7 upp på torsdag eller fredag (:

Kommentarer
Postat av: Josse

AWWWWWWWW, så gulligt!!! :D<33

Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste: "”Åh, Harry, ska du äntligen på dejt?!” Louis kom och mötte oss

”Käft” Sa Harry ”Försvinn!”

Louis nickade och försvann utom synhåll.".

Haha, så bra gumman! :D<33

Men du, del 7 får faktiskt komma upp innan du åker på klassresan! Haha :D<33

2012-05-15 @ 12:07:58
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Tove

NAJS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var SUPER kuligt!! Kan du lägga in bilder också? Skulle vara kuligare att läsa hehe :)

2012-05-15 @ 17:40:49
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Tove

NAJS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var SUPER kuligt!! Kan du lägga in bilder också? Skulle vara kuligare att läsa hehe :)

2012-05-15 @ 17:41:17
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-05-17 @ 10:49:15
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

sv: okej

2012-05-17 @ 18:58:38
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Moa

Åååh ! va braaa !! kan du inte skynda på med klassresan så du kan fortsätta skrivaa?

Älskar bloggen!!



/Moa

2012-05-17 @ 20:53:43

Kommentera gärna här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din e-post (visas bara för mig):

Har du en blogg som jag kan läsa?

Din gulliga kommentar:

Trackback
RSS 2.0