Chapter 1 - The letter

Harrys perspektiv

Hennes bruna ögon och det bruna håret som var uppsatt i en tofs. När hon kom fram till mig vid bordet och la fram sin lapp med våra ansikten på, ja, vi i One Direction. Hur hon log mot mig och jag log tillbaka. Jag log nog större än vad jag någonsin gjort. Jag glömde helt bort att signera lappen och ge den till Niall som satt till vänster om mig. Paul knackade mig på axeln och gjorde en gest med munnen som betydde 'signera'. Jag nickade och signerade den snabbt och tittade ännu en gång på tjejen som fortfarande stod där med sitt vackra leende. Jag gav lappen till Niall och han signerade den fort. Tjejen gick vidare och väntade på allas autografer innan hon försvann utom synhåll.

Minnena fick mig att lysa av glädje men också koka av ilska. Glädje för att hon var så fantastisk men ilska över att jag inte frågat om hennes nummer, inte ens namnet. Jag kanske aldrig skulle få se henne igen? Men äh, tänk om hon har en pojkvän. Det skulle inte förvåna mig eftersom jag vet hur hon ser ut.

”Vad tänker du på?” Niall kom med en lättöl i handen och satte sig bredvid mig. ”Är det den där tjejen nu igen?”
”Kanske” Svarade jag och lutade mig bakåt i soffan.
”Du snackar om henne hela tiden” Sa Niall och tog en klunk av sin öl ”Du måste börja tänka på något annat”
”Gör jag inte!” Sa jag argt. Men jag visste att han talade sanning. Jag pratade om tjejen hela tiden. Vid matbordet, i soffan, i bilen, jag hade till och med börjat skriva låtar om henne som jag sjöng i duschen.

Jag såg bort mot köket eftersom jag inte ville möta Niall's blick. Zayn var i full gång med att laga middagen. Idag skulle det bli en av hans specialiteter, kyckling stekt med smör och vitlök.

”Jag går upp” Sa jag tillslut och reste mig upp. Jag gick upp för trappan och in i mitt och Louis rum. Alla vi bor i samma hus, vi delar kök, vardagsrum och toaletter, men alla har egna rum, eller, ja, jag och Louis delar rum.
Louis var inte där, jag tror att han skulle duscha. Jag satte mig på min sida av sängen, den som var närmast fönstret. Ja, Louis och jag delar säng också.

Tankarna på tjejen kom hela tiden tillbaka. Jag försökte vifta bort dem men det gick inte. Vem var hon? Var hon en stort 1D fan eller var hon bara där för att testa? Jag hoppades på det förstnämnda eftersom att chansen att jag skulle få träffa henne var större då eftersom hon kanske skulle dyka upp på fler signeringar. Jag försökte desperat minnas på vilken signering det var, vart vi var då. Kan det ha varit här i UK, eller var det i Australien? Jag tror att det var i någon stad som började på M.. Manchester eller Melbourne. Manchester ligger i London och Melbourne i Australien.

Dörren öppnades med en svag gnissling och jag vände mig hastigt om. Det var Louis med handduken om midjan och rufsigt, blött hår.
”Vad du ser deppig ut då” Sa han och gick till sin garderob där han började gräva efter ett par kalsonger.
”Du vet när jag träffade den där tjejen?” Jag kunde nästan känna hans suck. Nu börjar han igen.
”Ja?” Sa han och vände sig om med ett par rosa kalsonger i handen. ”Är inte dem här dina?”
Jag nickade.
”Åh, Liam. Det var han som tog tvätten sist va?”
Jag nickade återigen. ”Men du kan få använda dem om du vill”
”Okej, vad var det du ville säga?”
”Kommer du ihåg vart vi var när jag träffade henne?”
”Ja, Manchester” Sa han. Han hade fått på sig kalsongerna och hadduken låg på golvet. Nu var han inne i garderoben och rotade. ”Varför ligger Zayn's byxor här inne?” Sa han och 1 sekund efter kom det ett par gråa byxor utflygande. ”Åh, Liam” Sa han återigen.
”Ja! Det var det!” Ropade jag ut, nu väldigt glad. ”Då fixar jag så vi har en signering där så tjejen kan komma tillbaka”
”Smart idé bror” Sa Louis och satte sig bredvid mig i sängen.
”Jag vet!” Sa jag och skrattade
”Maaaat!” Hördes det nerifrån, troligen var det Zayn men man kunde inte riktigt höra vem det var.
”Vi går ner” sa jag och reste mig upp.
Vi gick båda ner.

Vi möttes av en värmande lukt av vitlök och kyckling. Liam, Niall och Zayn satt redan vid bordet. Zayn och Niall satt på sina egna platser men Liam hade tagit Louis plats.
”Yo, Liam. Du sitter på min plats!” Louis gick fram till Liam och knuffade ner honom så att han ramlade med en hård smäll på golvet.
”Aaaj!” Sa han och satte sig på sin plats. Louis satte sig på sin plats och jag på min.
”Smaklig måltid!” Sa Zayn och alla högg in.

Rebeccas perspektiv

Undrar om han kom ihåg mig, Harry Styles. Killen jag tyckte log mot mig lite extra på den där signeringen i Manchester. Fast, han kanske gör det mot alla tjejer, kanske killar också. Men jag försökte ändå inbilla mig att han gjorde det speciellt mot mig. Varför hade han tittat på mig så länge så att han glömde bort att signera min lapp?

Många tankar flög runt i mitt huvud. Jag gillade honom, det gjorde jag. Alla mina kompisar sa att vi passade så bra ihop. Kanske det, av allt fakta att döma jag fått reda på när det gäller hur Harry gillar att sin flickvän ska vara stämmer jag ganska bra in på det. Jag är kortare än honom, nästan 15 centimeter, jag väntar också på min passionerade kyss i regnet. Jag klagar inte på mitt utseende, jag är väldigt stolt över det faktiskt.

Jag låg i sängen, klockan var ett på natten och jag borde sova. Men det gick inte. Det senaste halvåret har One Direction fullständigt tagit över mitt liv. Väggarna i mitt rum är helt täckta av affischer på dem, jag har minst 10 klädesplagg med killarna på och den enda musiken jag lyssnade var av One Direction. Sen pratade jag om killarna 24/7 men det tror jag att jag inte behövde ta upp.

Jag gäspade stort och insåg att jag var riktigt trött. Jag suckade kort och blundade. Jag sov efter 5 minuter.

Nästa dag vaknade jag av solens varma strålar som stekte mot fönstret och försökte ta sig igenom persiennen. Jag satte mig sakta upp och kollade på klockan, 11.23. Det var lördag idag, sista helgen innan vi får sommarlov. På torsdag samlas hela skolan, elever, lärare, föräldrar och syskon på skolans stora basketplan. Där får alla klasser gå fram till scenen som byggts upp och sjunga en sång. Oftast är det sommarsånger som 'Sommartider' och 'Sommaren är kort' men ibland kan det vara andra sånger också. Våran klass ska sjunga 'What Makes You Beautiful' av One Direction. Det bestämdes efter en omröstning i klassen. Vi fick välja mellan den och 'Titanium' av David Guetta. Alla killar röstade naturligtvis på 'Titanium' och alla tjejer på 'What Makes You Beautiful' men eftersom majoriteten av alla i våran klass är tjejer så blev det 'What makes You Beautiful'. Efter det ska rektorn hålla ett tal som håller på i en evighet, eller, alla elever tycker det iallfall. Hon tackar dem som slutar 3:an, själv går jag i 2:an på gymnasiet och börjar 3:an nästa år. Sen är det en stor studentfest för 3:orna.

Jag klev ur sängen med tunga steg. Det var alltid jobbigt att ta de där första stegen, oavsett om den var 6 på morgonen och man fått 3 timars sömn eller om den var 3 på eftermiddagen och man fått 20 timmar sömn. De där första stegen var alltid jobbiga.
Jag gick till garderoben och tog fram kläder som jag skulle ha idag. Sen gick jag mot dörren och skulle precis öppna den när jag såg en lapp ligga på golvet. Jag tog upp den och läste 'One Direction kommer på en snabb signering i Manchester, imorgon söndag den 4 Juni i Manchester Galleria. Killarna kommer att sitta utanför NK mellan 11 och 14. Fansen kommer släppas in klockan 10 och man får bilda en kö efter det. De kommer att signera allt ifrån skivan till tröjor till skor. Ja, allt. Bilder kommer också kunna tas med killarna. Vi hoppas på att så många som möjligt har tid att komma. Hälsningar Niall, Zayn, Liam, Louis, Harry och andra som hjälper killarna'.



Det där var alltså första delen av min novell *When I Met You'. Tycks?
Design kommer snarast

Kommentarer
Postat av: Josse

Superduperbra!!<33

2012-05-03 @ 17:48:04
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Tove

SÅÅÅÅÅÅÅÅ HIIIIMLA BRAA BÖRJAN!! Om det är såhär bra början... då går det inte att beskriva med ord hur bra din novell kommer att bli!!

2012-05-05 @ 20:49:13
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Miranda

jätte bra kapitel ! :D x

2012-05-06 @ 19:50:19
URL: http://ourdirection.devote.se

Kommentera gärna här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din e-post (visas bara för mig):

Har du en blogg som jag kan läsa?

Din gulliga kommentar:

Trackback
RSS 2.0