Chapter 8 - Need to smoke

Previosly
”Kom, vi går till mig” Sa han och tog min hand.
Jag nickade och stängde igen dörren som låstes av sig självt.
Jag följde efter honom. Nästan hela vägen såg jag på honom. Hans fantastiska ansikte, framförallt ögonen, så vackra.

”Här” Sa Harry plötsligt och öppnade en dörr till höger om oss.
Jag nickade och gick in.

Louis perspektiv

Jag såg på Rebecca och Harry där dem kom och satte sig i soffan bredvid mig. Hon var ganska söt den där Rebecca. Jag hade inte haft tid att inspektera henne tidigare, jag hade mest sett henne som en vanlig tjej. Hon var väldigt fin. Hennes profil passade perfekt för hennes ansikte. Hårets färg passade perfekt in mot hudtonen och ögonen var väldigt, väldigt vackra.
Kom igen Louis, du har flickvän tänkte jag för mig själv. Sluta med dem här tankarna nu.

”Så ni är tillsammans nu?” Frågade Zayn och drog handen genom håret snabbt
Harry såg mot Rebecca och han tog hennes hand och flätade samman deras fingrar.
”Jag vet inte riktigt..” Sa Harry och log mot Rebecca ”Jag skulle inte ha något emot det”
”Inte jag heller” Sa Rebecca
”Bra, då säger vi att ni är det!” Avbröt Niall
”Kyss he..” Började Liam men insåg att det var försent. Harry hade redan sina läppar tryckta mot Rebeccas.
Jag kände en klump i magen, men varför? Hade jag börjat gilla Rebecca? Jag hade ju fortfarande en flickvän som jag älskade otroligt mycket, Eleanor.
Jag slängde iväg tankarna för stunden och bestämde mig för att vara social med resten av gänget.

Harrys perspektiv

”När skulle du åka idag?” Frågade jag Rebecca
”Alltså, jag skulle ju ha varit i skolan idag eftersom att det är måndag, men vi skulle ändå bara haft en idrottsdag idag, därför kunde jag vara här idag” Började hon ”Men någon gång ikväll, sista bussen går halv sju”
”Okej” Svarade jag henne ”När skulle vi åka tillbaka till London?”
”Vid åtta ikväll” Svarade Niall fort och jag nickade
”Vad bra, vi skulle vara lediga idag också så vi hinner göra massor tillsammans!” Skrattade jag och drog med min lediga hand på Rebeccas rygg. Rebecca, som nu var min flickvän, min underbara flickvän.
Plötsligt ringde det i Rebeccas telefon.
”Ursäkta mig..” Sa hon tyst och reste sig upp och gick in till sovrummet.

5 minuter senare kom Rebecca tillbaka. Hennes ansiktsuttryck, som varit väldigt glatt när hon gick, var nu ledset.
”Har det hänt nåt?” Frågade jag och ställde mig upp och gick närmare henne.
Hon stannade framför mig och la sitt huvud mot min axel. Jag la mina händer på hennes axlar och lät dem vila där.
Snart hörde jag snyftningar från henne.
”Vad har hänt?” Frågade jag åter igen och luktade henne i håret, en blandning av smultron och blåbär.
”Ska vi gå in i sovrummet och prata bara vi?” Frågade jag
Hon nickade och sträckte på sig. Hon var alldeles röd i ögonen.
Jag tog hennes hand och tillsammans gick vi till sovrummet.

Rebecca satte sig på sängen och jag satte mig bredvid.
”Så, förklara nu vad som har hänt, jag vill veta gumman” Sa jag och tog hennes händer
”Det..” Började Rebecca och torkade bort lite tårar från ögonen ”Det var mamma som ringde”
”Och vad sa hon?” Frågade jag snabbt
”Att.. att...” Tårarna började rinna ännu mer på Rebecca ”Att pappa kört mormor till sjukhuset eftersom att hon fått smärtorna i höger sida av bröstet igen”
”Okej, sa hon något mer?”
Rebecca nickade.
”Att dem undersökt henne” Tårarna rann riktigt ordentligt på henne nu ”Dem sa att hon hade cancer i ena halvan av bröstet, hon kommer inte bli frisk på grund av att den har hunnit sproda sig så långt. Hon kommer kanske bara överleva en månad till”
Tystnaden blev stor när hon sa det sista. Herregud, skojade hon med mig?
”Skojar du med mig?” Slängde jag ur mig
Hon skakade på huvudet medan hon febrilt försökte få bort alla tårar som kom ur ögonen. Hon misslyckades då hon bara han ta bort en tredjedel av allt som kom.
”Men gumman, herregud” Sa jag och tog tag i hennes ansikte och vinklade det mot mig.
”Det är jobbigt just nu, det kommer vara det ett tag, men du klarar det!” Sa jag och försökte låta tröstande. ”Du har mig, jag kommer finnas vid din sida!”
”Säkert?” Frågade Rebecca med sin ljuvliga stämma som nu var dränkt av tårar, men den var ändå ljuvlig
Jag nickade och för första gången på länge log Rebecca.
”Kom, vi går ut till dem andra” Sa jag och kysste Rebecca på nästippen.
Hon nickade och vi reste oss upp och gick tillsammans ut till vardagsrummet där bara Niall och Zayn satt kvar.
”Vart tog dem andra vägen?” Frågade jag och riktade mitt ansikte mot Zayn
”Dem gick en promenad” Svarade han fort
”Jag ska gå och köpa en macka” Sa Niall hastigt och försvann ut genom dörren.
”Och jag ska ut och röka” Sa Zayn
”Du måste sluta med det!” Sa jag
”Jag försöker!” Skrek han när han kommit ut genom dörren
”Bara vi kvar då” Sa jag och vände mig mot Rebecca
Hon nickade och log mot mig.
”Vill du göra något?” Frågade jag
”Jättegärna, jag behöver komma bort från mina tankar om mormor, tänka på något kul istället” Hon log mot mig
”Vi kan gå en promenad om du vill?” Började jag ”Kanske i parken?”
”Men alla dina fans då?” Sa Rebecca ”Dem kommer vilja ta bilder med dig hela tiden”
”Nejdå, det får dem inte nu” Svarade jag snabbt
Och sen kommer dem se att jag är med dig, alla kommer tro att jag är din flickvän, vilket jag är, men jag vill inte att det ska gå ut till folket, och sen kommer alla hata mig” Sa hon och riktade blicken nedåt.
Men det kommer inte vara så, vi kommer springa om det kommer fans, okej?” Sa jag och tog hennes hand
Okej” Svarade hon och började gå mot utgången där hon snabbt snörade på sig sina vita converse och väntade sen på mig.
Jag gick också dit och satte på mig mina converse, som även dem var vita, innan jag gick ut ur lägenheten och stängde igen dörren som låstes av sig själv. Jag tog Rebeccas hand och tillsammans började vi gå.

Del 8 det där då? Vad tycker ni? Kommentera mycket så kanske nästa del komer imorgon! ;)

Jag måste be om ursäkt för min dåliga updatering den här veckan men har inte haft ork att skriva över huvudtaget. Ska försöka komma igen nu och verkligen skriva mycket så att det kommer många delar innan jag åker bort den 16.

Kommentarer
Postat av: Tove

Haha, jag åker också bort den 16: de, till Polen :P Vart åker du? Svara i min blogg :D

2012-05-22 @ 20:49:26
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Josse

Awesome, älskling! När kommer nästa del? Tihi ;)

Btw, kommer novellen ta slut innan lägret! Typ bara 24 dagar kvar eller nåt, hihi <33

2012-05-22 @ 22:57:36
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Tove

Sry men jaja... du fattade iaf :D MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERA FÖRRESTEN!! PS. Josse, känner du henne? Hon som leder ForeverBBieber?? Bara frågar hehe :D

2012-05-23 @ 14:47:42
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Maria - Passion for heels and fashion

sv: vet inte riktigt vad du menar? den kostar 339 efter rabatten är avdragen? :)

2012-05-24 @ 00:01:23
URL: http://shoemania.se
Postat av: Tove

Bara undra :) Eftersom en gång skrev hon typ bra syrran elr något.. Men jag undra bara :=)

2012-05-24 @ 18:15:36
URL: http://onedirectionhistories.blogg.se/
Postat av: Tove

Okej men jag bara undrade :)

2012-05-24 @ 19:54:56
URL: http://bieberhistories.blogg.se/
Postat av: Maria - Passion for heels and fashion

sv: haha, det är lugnt! lätt att missta när siffrorna ser liknande ut :P haha :D

2012-05-24 @ 20:55:34
URL: http://shoemania.se

Kommentera gärna här:

Ditt fina namn:
Ska jag komma ihåg dig?

Din e-post (visas bara för mig):

Har du en blogg som jag kan läsa?

Din gulliga kommentar:

Trackback
RSS 2.0